شناسهٔ خبر: 180002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید نظارت‌ها بر حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در شیراز

. رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شیراز با تأکید بر نقش حمل و نقل عمومی جاده‌ای در اقتصاد، رفاه و معیشت مردم عنوان کرد: نظارت‌ها بر حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر (برون شهری) و ارتقای ایمنی حمل و نقل افزایش و استمرار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبرگزاری وزارت راه و شهرسازی ( استان فارس )، حسین شفیعی با اشاره به فعالیت های نظارتی حوزه حمل و نقل گفت: استقرار کانکس در ورودی و خروجی شهرستان به منظور نظارت مستمر و کنترل دروازه ای ناوگان باری در محورها و برخورد قانونی با فرار بار و کنترل اضافه تناژ صورت می گیرد.

وی در خصوص اقدامات نظارتی حوزه حمل و نقل عمومی مسافر نیز افزود:  نظارت مستمر و کنترل دروازه ای ناوگان مسافربری به منظور کنترل تجهیزات ایمنی, صورت وضعیت ها و رعایت قوانین جاری انجام شده است.

رییس راهداری شهرستان شیراز اضافه کرد: نظارت بر تردد محموله های ترافیکی از پل های بزرگ موجود در محورها به منظور حفظ و نگهداری راه ها و تأسیسات جانبی با حساسیت و رعایت قوانین جاری در حال انجام است.

وی در خصوص تصادفات جاده ای برون شهری شهرستان نیز تأکید کرد: راهداران ضمن حضور به موقع در صحنه تصادف در تمام ساعات شبانه روز و ارایه خدمات لازم به کاربران جاده ای، با ارسال اطلاعات تصادف به مراجع ذیصلاح در پایش، کنترل و جلوگیری از تصادفات ایفای نقش می کنند.

شفیعی همچنین خاطرنشان کرد: حضور مستمر راهداران در محورهای استان در طرح هایی همچون سفرهای نوروزی، اعزام زائران سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، اربعین حسینی و هفته پایانی ماه صفر جهت کنترل ناوگان مسافربری و ارائه خدمات به مسافران مربوطه در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: بازدید و نظارت مستمر بر مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی و جمع آوری تابلوهای غیرمجاز و امحای دیوارنویسی ها از جمله اقدامات صورت گرفته توسط راهداران این شهرستان است.